In SNAP XL brengt choreografe
Talitha De Decker alles samen wat voor
haar het toppunt is van dansplezier: virtuoze lijven, wiskundige structuren én de
vette beats van 90s-muziek. Dat resulteert
in een feest dat zowel uitnodigend als vervreemdend is. Combinaties van discobewegingen vloeien samen tot geometrische
patronen. Golven van symmetrie trekken
door de bewegende massa. Let the rhythm
ride you, guide you, sneak inside you, set
your mind to move.
SNAP XL is in alles de overtreffende trap van SNAP, De Deckers afstudeerproject uit 2014. De twee jonge dansers uit
het origineel zijn er nu veertien geworden.
Solo’s monden deze keer uit in groepsdansen. Beweging, decor en muziek worden
uit elkaar gehaald en aaneengezet tot een
nieuwe, spetterende voorstelling. SNAP XL
is 90s-disco voor meerwaardezoekers.
EDUCATIE
Mooss vzw ontwikkelde een dansworkshop (PAR64) rond SNAP XL. Daarin gaan de leerlingen op zoek naar wat Destiny's Child, de Spice Girls, Dr. Dré, Snoop Dogg en wiskunde met elkaar gemeen hebben. Ze vertrekken van de typische dansbewegingen die je verwacht in een fuifzaal, maar vervormen die aan de hand van wiskundige structuren en geometrische vormen. De focus ligt op dansplezier!
Daarnaast ontwikkelde fABULEUS ook een educatieve website waarop het brede publiek een inkijk krijgt in het werkproces (tot zelfs de creatie van het afficebeeld), de dansers leert kennen en zelfs enkele danspassen kan leren.
Inleidingen/nagesprekken zijn mogelijk op aanvraag via leen.bleys@stuk.be
Dans Maxine Bantje, Nikita Calatabiano, Lotte Curinckx, Lenny Gaethofs, Domein Huybrechts, Amina Iddrisu, Britt Lemmens, Ianthe Maes, Gus Philips, Lien Sodermans, Louis Staquet, Rob Vanderoost, Liene Verwimp & Kaatje Vranken
Choreografie Talitha De Decker
Assistentie choreografie Piet Van Dycke
Coaching Natascha Pire
Dramaturgie Peter Anthonissen
Muziek Benjamien Lycke
Kostuums Lotte Stek
Assistentie kostuums Sabien Van Moorter
Scenografie Oona Sauwens
Uitvoering scenografie Andreas Ketels
Lichtontwerp Frank Hardy
Productie fABULEUS
Foto © Clara Hermans