Locatie
30CC/Wagehuys
Prijs
7 euro per persoon
Onderwijsgraad
Secundair onderwijs, Secundair onderwijs derde graad
Leeftijd
16+
Organisator
30CC


Vanaf 14/06/2023 kan je reserveren aan jongerentarief (- 10% op de basisprijs) via 016 27 40 00.

-

Maxim Storms geeft in al zijn werk stem aan personages die ‘de onmogelijkheid’ beproeven of verbijten. NUGGETS wordt een nieuwe etappe in die zoektocht van filosofische kwetsuren.

“Now only an expert can deal with the problem cause half the problem is seeing the problem.” - Laurie Anderson

In Storms nieuwe fysieke solo (de)construeert hij het individu dat zich staande houdt in de hedendaagse ‘we-want-more’-maatschappij on speed. Maxim doet dit in zijn (geroemde) groteske speelstijl en (kenmerkende en unieke) ritmische taalconstructies. Hij creëert een kramakkelig universum waar een laatste ziel halsstarrig het bestaan verder modelleert. Aan de hand van bouwvallige constructie en fatale reparatie poogt het personage het onbestemde doel te bereiken.

In zijn vorige solo Brother Blue ontwierp Storms een onbetrouwbaar landschap waarin de protagonist zijn staart verliest. In NUGGETS gaat hij een stap verder en verbouwt het hoofdpersonage op radicale manier de restanten van zijn bestaan. Maxim Storms geeft in al zijn werk stem aan personages die ‘de onmogelijkheid’ beproeven of verbijten. NUGGETS wordt een nieuwe etappe in die zoektocht van filosofische kwetsuren.

  • Engelstalig, weinig tekst

BIO

Maxim Storms is een beeldenstormer die het metier leerde aan het KASK (School of Arts Gent) en op verschillende podia voor verschillende publieken speelt en performt.
Zo is er Ballet Dommage, met Katrien Valckenaers, dat telkens weet te verbazen door het speci­fieke opzet, de taal of de enscenering. En wekt de performanceband Brik Tu-Tok -met Linde Carrijn- een breed arrangement aan geluiden tot leven door cassettes, huishoudprullaria en zelfgemaakte objecten.

Daarnaast is er Maxims duister én komisch -solo of in duo met Lobke Leirens- theaterwerk met zijn ongerijmde humor, besnorde pokerface, feilloos gevoel voor timing en waarin het absurde primeert. Brute chansons, jabber- en dadamonologen, kosmische collages en sponssculpturen zijn nooit veraf.

De Standaard noemde hem al eens ‘de Charlie Chaplin van zijn generatie’ vanwege de slapstick die Storms’ speelstijl kenmerkt. De jongste jaren staken Maxim (en zijn medemakers) maar liefst 5 selecties voor het TheaterFestival of Circuit X op hun hoed. Tribunal (BRONKS & Ballet Dommage) stond op het TheaterFestival 2021.

  • WAAROM AANBEVOLEN DOOR PROGRAMMATOR SIEBE?

    Een minder evidente maar zeer belonende keuze. Ondanks het absurdistische slapstick-gehalte raakt deze unieke artiest grote thema’s aan. Een ideale kans om een fysieker, grotesker aspect van theater te ontdekken met een stevige portie humor.

    Concept en spel Maxim Storms coaching Jan Steen en Lisbeth Gruwez licht Geert Vanoorlé feedback Linde Carrijn en Rachid Laachir coproductie CAMPO, C-TAKT en De Grote Post i.s.m. c o r s o en kunstencentrum nona met de steun van de Vlaamse overheid

    foto Illias Teirlinck