Do it yourself (SO)

Vind je het waardevol om eens een les in het museum te geven, je leerlingen een groepswerk te laten maken in de museumzalen of vanuit een specifiek thema een kunstwerk eruit te pikken?
Cultuureducatie Erfgoed Expo

rondleiding door 'Alias': A.K.A. (SO)

Mr. Beast, Dr. Disrespect, ACID, Lady Gaga of Clark Kent, we kennen ze allemaal onder hun alias maar de wie, wat en waarom is vaak minder duidelijk. Of het nu draait om humor of escapisme, kritiek, verzet, of het nastreven van ultieme vrijheid: het gebruik van een alias kan verschillende beweegredenen hebben. Door je identiteit te verbergen, raak je bevrijd van gender- of culturele kwesties, van de regels van de kunstwereld en het kapitalistische systeem dat namen in merken verandert. Zo ontstaat er ruimte voor creativiteit en subversie.
Cultuureducatie Erfgoed Expo

In-geleefd: praat en filosofeer over kunst en gevoelens (SO)

Waarom maakt iemand kunst? En wat wil de kunstenaar daarmee vertellen? Kunstwerken houden ons een spiegel voor: ze vertellen ons iets over de wereld door de blik van een kunstenaar. En tegelijk is die ervaring voor iedereen anders.
Cultuureducatie Erfgoed Expo

In-TeaM (HO & 3e graad SO)

Een museum bezoeken met je klas kan ook in de vorm van teambuilding. Samenwerken en kijken, daar draait alles om in In-teaM. Aan de hand van creatieve opdrachten dagen we leerlingen uit hun blik te verruimen en vrij te associëren over kunst, zichzelf en hun klas.
Cultuureducatie Erfgoed Expo

In-vorm: speel met de bouwstoffen van kunst (SO)

Welke bouwstoffen spelen in het hoofd van een beeldend kunstenaar? Hoe bepalend is een scherpe vorm, zacht materiaal of felle kleur voor het kunstwerk?
Cultuureducatie Erfgoed Expo

M-in-the-mix (HO)

Ben je voor de eerste keer in M? Of wil je een brede kennismaking met het museum? Laat je dan verrassen tijdens deze rondleiding.
Cultuureducatie Erfgoed Expo